program lojalnościowy

Program lojalnościowy jest to naprawdę popularne narzędzie, które umożliwia firmie związać ze sobą klienta, produkt czy usługą. Czy w obecnej sytuacji epidemiologicznej w naszym kraju, ale i na świecie program lojalnościowy to nadal dobre rozwiązanie? Czy pomogły one sprzedawcom utrzymać kontakt z obecnymi i dotrzeć do nowych klientów? Wątpliwości w tym temacie rozwiewają uczestnicy webinarium PwC i Antavo. Wnioski przedstawione zostały na stronie www.pwc.pl. Ciekawi? Sprawdźmy to!

Przeczytaj też: https://www.ipo.pl/program-lojalnosciowy-jak-go-wykorzystac-podczas-pandemii/ 

Dlaczego programy lojalnościowe się opłacają?

Wprowadzenie programów lojalnościowych znacząco polepszy funkcjonowanie i zasięgi firmy. Poprawi też samą świadomości marki i pozyskać nowych klientów. Pomoże też zwalczyć trudności związane z obecną sytuacją epidemiologiczną, a także wpłynąć na zachowania klientów i ułatwić wyróżnienie się w otoczeniu konkurencyjnym.

PwC wyjaśnia oferowanie zachęt lojalnościowych jako bardziej opłacalne, niż klasyczne rabaty ze względu na niższe koszty pozyskania nowych klientów, wartość nagrody postrzegana przez klienta przewyższa faktycznie poniesione koszty, można zyskać opóźnienie udzielenia rabatów klientowi związane z jego kolejnymi zakupami. Przez programy lojalnościowe dodatkowo możemy długofalowo wpływać na zachowania klientów, a dzięki nagrodom pozyskać klientów bez dodatkowych kosztów. Programy te pomagają także zrozumieć i w lepszym stopniu poznać klientów. Działają jako platforma, która gromadzi dane o konsumentach przez co można skutecznie zwiększać dokładność wszystkich innych działań komercyjnych.

Skuteczny program lojalnościowy 

W celu wyboru jednego i najlepszego programu, najlepiej jest sprawdzić cykl życia takiego programu lojalnościowego. Istnieją na to różne taktyki. PwC daje ogólne wskazówki w jaki sposób powinniśmy je stosować. Okazuje się, że najważniejsze jest rozpoczęcie od prostych rzeczy. Klienci powinni szybko otrzymać korzyści i funkcjonalności płynące z programu, ponieważ w taki sposób będą go dobrze kojarzyć.

Zdaniem ekspertów nie należy zwlekać z wdrożeniem ekosystemu opartego na lojalności do momentu pełnego opracowania programu z zestawem strategii, taktyk i funkcjonalności. Kluczowe jest to, żeby zacząć konsekwentnie rozwijać swój program i odpowiednio go prowadzić. Warto pamiętać o pewnego rodzaju transformacji. Zaczynając od programów opartych na punktach i kartach dla klientów po spersonalizowane aplikacje na smartfona.

Zobacz też: http://biznesinstytut.pl/sposoby-ktore-pomoga-nam-odpowiednio-zorganizowac-czas-pracy/ 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here