Muzyka towarzyszy nam na co dzień i choć możemy słuchać jej przy pomocy różnych kanałów. Serwisy streamingowe to coraz częściej wybierane rozwiązanie, zarówno przed młodszych, jak i starszych wielbicieli muzyki. Platformy umożliwiające słuchanie muzyki, oglądanie teledysków czy relacji na żywo są wygodne, niedrogie i pozwalają mieć zawsze pod ręką ulubione utwory. Niewątpliwie ich zaletą jest także fakt, że pozwalają użytkownikom na tworzenie własnych playlist. To bardzo praktyczne rozwiązanie — nie trzeba już za każdym przeszukiwać platformy w celu wysłuchania ulubionej muzyki. Odpowiednio posegregowane utwory czynią słuchanie muzyki przyjemniejszym. Z drugiej strony dla twórców to także pewność, że przez jakiś czas ich utwory będą stale odtwarzane, co finalnie przekłada się na zarabianie na Spotify. Każde odsłuchanie to kwota, która koniec końców trafia konto artysty.
Wielu twórców zastanawia się, jak znaleźć się na playlistach Spotify? Pomocna może się okazać współpraca z agregatorem treści muzycznych.
Czym jest Spotify?
To platforma streamingowa, będąca odpowiedzią na potrzeby zarówno artystów tworzących muzykę, jak i odbiorców ich twórczości. Serwis ten daje możliwość udostępnienia plików video i audio, a także relacji na żywo. Użytkownicy mogą z kolei tworzyć własne playlisty i korzystać z platformy za darmo (z reklamami) lub wybierając wersję premium w przystępnej cenie. Każde odtworzenie utworu oznacza szansę na zarobek dla artysty. Żeby zarabianie na Spotify stało się faktycznie możliwe, ważne jest dostanie się na playlisty Spotify i dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Przy obecnych stawkach (250 odsłuchania utworu to zarobek rzędu jednego dolara), nietrudno policzyć, że myśląc o poważnie o finansach, trzeba zrobić wszystko, by liczby odtworzeń były jak największe…
Będąc niezależnym muzykiem, trudno jest zadbać o wszystko samemu. Na szczęście dziś można liczyć na pomoc profesjonalistów z branży. Coraz więcej osób decyduje się na współpracę z agregatorem muzyki. To korzystniejsze rozwiązanie niż podpisywanie umowy z wytwórnią.
Co daje współpraca z agregatorem treści muzycznych?
Podejmując współpracę z agregatorem muzyki, możemy liczyć na kompleksowe wsparcie: od samych kwestii technicznych, po umieszczenie plików na platformach streamingowych aż do marketingu internetowego. Wszystko to ma w maksymalny sposób pomóc nam znaleźć się na playlistach i sprawić, by zarabianie na Spotify stało się możliwe.